Neondiod

Into arts and writing. Trying to keep both feet on the ground. NeonDiod just happened to be there.

måndag, augusti 29, 2005

tantsnusk och gubbsjuka??

jag läste i lördagens Stockholms Fria, har bara hunnit till Inledar-sidan. där står det om journalistikens framtid. en orolig Linus som påstår att Internet, och reklambaserade tidningar tar död på gammal god pappersjournalistik. Det skrämmer mig - eftersom jag skulle vilja jobba där någonstans i framtiden, och då duger INTE ett samhälle som styrs endast av Internet och sponsorer.

Problemet med mina inställningar här på bloggen är att den trycker ihop allt utan luckor och andrum. Jag lyckades fiffla till det så, men vet nu inte hur det grejjas tillbaka.

Men- då måste man ju skydda pappers-tidningen Som Fan! Inte kan vi låta allt bli digitalt??? Det vore ju dö-nojjigt. Det ligger något i att annonsörer får för mycket makt. det kan inte jag göra något åt. Mitt förslag är istället om man inte kan skrota kvällstidningarna. det är ju de som UNdergräver all information - jag menar, behövs de verkligen?? Hur kul är det när man ska gå och handla på Konsum, och i ingången trycks texter upp i ansiktet som: ROBINSON-STINA HADE SEX MED FEM KILLAR eller något liknande idiotiskt med stora svarta bokstäver. Jag vill faktiskt inte veta! Eller: SÅ BLIR DU AV MED DITT BEHOV....tilltalar det någon överhuvudtaget? Är detta "grävande" journalistik så har de för fasen grävt alldeles för långt i många år. Man kan väl göra sig av med DEN typen av journalistik?

Just an idea I had

ekonomi

Rödakorsett bryter isol.

musicyourmindwillloveyou sightsoundcollective

NeonDiod as Art, Deviantart

bloglines

LastFM

MySpace!!!

ReseDagBok

Fractal Gallery

Liten Blogg

Thylacine Track

den Andre.

Hilma af Klimt

Fatta-Festival

Vedic Art hemsida

Empati (cirkus)

massagestol, bara en detalj (?)

Astrologi, hinduisk -

Horoskop!.

Jimi Barrett BLOGG.

*HuMlaB, Umeå university.

Emmaus hemsiDa

MOONSHAKE musikförening(konsertarrangörer)