Neondiod

Into arts and writing. Trying to keep both feet on the ground. NeonDiod just happened to be there.

onsdag, augusti 31, 2005

jag har länge undrat var den här diskussionen med "fildelning" egentligen ligger, och hur det överhuvudtaget skulle finnas något att säga till dess försvar, annat än "jag får väl göra som jag vill".

Jag menar, det är ju, åtminstone logiskt, helt sjukt att använda den "öppna" platsen på nätet till att blockera med någon sorts extrem kapitalistisk bordell, där alla kan skylla på varandra och ingen åker fast? Så, om man "gör det" med någon annan är det alltså helt okej - låter inte det lite som otrohet?

Nja, vi har väl alla mer eller mindre tvingats in i denna bordell-karusell på ett eller annat vis - största frågan för mig är mera: av vilken anledning? För att vi blivit så sårade att vi inte kan hantera ärlighet? Vill vi ha så mycket som möjligt? SKITER vi helt i riskerna? eller anser vi skydd vara totalt onödigt (en katolsk fundamentalistisk tanke). Det blir lite skrangligt om det inte bara handlar om pengar. Kanske prestige? Vet ej

ekonomi

Rödakorsett bryter isol.

musicyourmindwillloveyou sightsoundcollective

NeonDiod as Art, Deviantart

bloglines

LastFM

MySpace!!!

ReseDagBok

Fractal Gallery

Liten Blogg

Thylacine Track

den Andre.

Hilma af Klimt

Fatta-Festival

Vedic Art hemsida

Empati (cirkus)

massagestol, bara en detalj (?)

Astrologi, hinduisk -

Horoskop!.

Jimi Barrett BLOGG.

*HuMlaB, Umeå university.

Emmaus hemsiDa

MOONSHAKE musikförening(konsertarrangörer)