Neondiod

Into arts and writing. Trying to keep both feet on the ground. NeonDiod just happened to be there.

torsdag, september 02, 2010

Dagens ämne: missförstånd.

Hej.
idag fick jag min "bok" i brevlådan. Jag har publicerat den själv, på Lulu.
den innehåller konst som jag skapat, och berättelser från den tiden i mitt liv.

Samtidigt så har jag haft diskussioner på facebook och emejl som gjort att jag, bara för några minuter sedan kände: alla bara miss-förstår!

Jag är vårdare av mitt yngsta barn, d.v.s. jag får vårdbidrag för att jag är ett extra stort stöd till min son som är hörselskadad. Jag behöver ALLTID extra marginaler, spelar ingen roll! Och så finns det så många tillfällen då man förväntas hoppa på ett tåg utan förberedelser eller vända på kakan.
Nej. I vårt liv måste allt vara strukturerat, fungera på ett visst sätt. Punkt slut-


Ofta tvingas man, i försvar, att säga riktigt konstiga saker, riskabla eller på något sätt provocerande ord. Många gånger ser andra människor kryphål i mitt liv eller i mitt sparsamt beräknade tidsmönster som är enbart reserverat för benyamins säkerhet, för man hinner inte säkra sig på exakt alla håll och kanter.

Ofta känns det som man är pedantisk, men när man släpper på det går allt åt helvete.
Jag älskar mitt liv. Men det känns svårt när allt faller samman, när nätverk som man trott på tycks, om än för en kort stund, vara bluff. Man handlar lite i panik då. Tur att jag har vänner!!!

Ibland krävs det bara att man sitter ner och slappnar av, tänker igenom allt igen och igen. Fattar ett beslut. som nu.

Kram*

ekonomi

Rödakorsett bryter isol.

musicyourmindwillloveyou sightsoundcollective

NeonDiod as Art, Deviantart

bloglines

LastFM

MySpace!!!

ReseDagBok

Fractal Gallery

Liten Blogg

Thylacine Track

den Andre.

Hilma af Klimt

Fatta-Festival

Vedic Art hemsida

Empati (cirkus)

massagestol, bara en detalj (?)

Astrologi, hinduisk -

Horoskop!.

Jimi Barrett BLOGG.

*HuMlaB, Umeå university.

Emmaus hemsiDa

MOONSHAKE musikförening(konsertarrangörer)